Používejte odpovídající velikost kola, mějte kolo funkční a seřízené s důrazem na brzdy, reflexní prvky, přední bílé a zadní červené odrazky a světla (blikačky), zvonek, vhodné je mít nářadí a rezervní duši. Zejména v provozu a při rychlejší jízdě používejte přilbu (do 18 let věku je povinná vždy) a ochranné brýle (proti slunci a hmyzu). Nezapomínejte na vhodný pitný režim.
Vizuální kontakt výrazně snižuje riziko kolize – proto mějte na sobě a na kole reflexní prvky a přinejmenším za snížené viditelnosti buďte vždy osvětlení vpředu i vzadu.
Alkohol a omamné látky neužívejte před jízdou, ale ani během ní. Jízdou pod vlivem alkoholu či omamných látek ohrožujete sebe i ostatní. V případě postihu je na Vás pohlíženo stejně jako na řidiče motorového vozidla.
Trasu, na kterou se vydáváte, volte podle svých zkušeností a možností. Snažte se vyhnout komunikacím silně zatíženým automobily, na provoz si zvykejte postupně. Nezapomínejte, že chodník je pouze pro chodce – s výjimkou dětských cyklistů ve věku do deseti let. V maximální míře využívejte vyznačené cyklopruhy, koridory a stezky.
Chovejte se k ostatním tak, jak chcete, aby se chovali ostatní k vám. Nespoléhejte se však na své okolí a předpokládejte, že všichni kolem vás mohou kdykoli chybovat. A také že cesta před vámi nemusí být volně průjezdná – nevjíždějte proto bezhlavě tam, kam nevidíte. Dejte si pozor na přijíždějící a předjíždějící vozidla.
V případě jakékoliv změny směru dávejte včas znamení paží, obzvlášť při odbočování vlevo a ujistěte se, že jej ostatní zaregistrovali, teprve potom proveďte potřebnou změnu. Sledujte stav vozovky, koleje, příčné prahy či mříže kanálů a případě potřeby se jim včas vyhýbejte, vždy však s ohledem na bezpečnost vlastní i ostatních. Používejte všechny smysly – vyvarujte se poslechu hlasité hudby či telefonování a psaní sms za jízdy, protože výrazně omezují vaši soustředěnost a kontakt s okolím.
Ve vozovce i na stezce jezděte vpravo, přitom ale dodržujte bezpečný odstup od překážek, zejména od parkujících automobilů. Dejte si pozor na vozidla, která zastavila, nebo zastavují, především na vystupující - otevřené dveře. Při jízdě ve skupině jezděte za sebou s dostatečnými rozestupy a ve velké skupině se rozdělte na několik menších.
Především řidič rozměrnějšího vozidla (autobus, nákladní vozidlo), které začíná odbočovat nebo třeba vyjíždět ze zastávky, kvůli mrtvému úhlu ve zpětném zrcátku prakticky nemá šanci cyklistu vedle svého vozidla vidět. Proto nepodjíždějte odbočující vozidla a neobjíždějte zleva vozidlo, které signalizuje, že se rozjede. Nezapomínejte také, že rozměrnější vozidla při zatáčení vybočují do stran.
Bytelným zámkem připoutejte kolo k pevnému objektu a na dobře viditelném místě, a to současně za rám a alespoň přední kolo (zadní se hůře demontuje).
Pokud dojde ke kolizi se zraněním nebo podezřením na zranění, okamžitě ji telefonicky nahlaste. Přivolejte na místo Policii ČR (tel. 158), v případě závažnějšího zranění také záchrannou službu (tel. 155), kde v případě potřeby dostanete také instrukce pro nejnutnější pomoc zraněným.
Zdroj: http://www.ibesip.cz/cz/cyklista/bezpecna-jizda-na-kole/cyklisticke-desatero
Důležité novinky z radnice
Radní i zastupitelé projednali a schválili pojmenování nově vzniklé třeboňské ulice – ulice Zahradníkových. Tu vybudovala v rámci stavby „ZTV Třeboň TR3“ společnost Stavby Třeboň s.r.o. Tato nová ulice propojuje nedávno vzniklé ulice Kubičkova a Šetlíkova. Návrh pojmenování byl iniciován se záměrem pocty profesorovi Rudolfu Zahradníkovi, čestnému občanu Třeboně, a jeho manželce Mileně Zahradníkové. První předseda Akademie věd České republiky a jeden ze zakladatelů české kvantové chemie byl čestným občanem města Třeboně jmenován 20. října 1998 jako uznání jeho zásluh o českou vědu a třeboňská pracoviště Akademie věd ČR a za vřelý vztah k městu Třeboni. Zahradníkovi Třeboňsko obdivovali a rádi zde pobývali. Osud obou manželů, kteří spolu prožili ve vzájemné oddanosti 66 let, se naplnil v říjnu 2020, kdy týden po smrti své manželky zemřel i profesor Zahradník.
Více informacíZastupitelé Třeboně na svém posledním jednání schválili záměr bezúplatného převodu stavby vyhlídky a mola umístěné na pozemku města do vlastnictví Rybářství Třeboň Hld. a.s. Přístav a molo jsou v majetku města Třeboně od roku 1959. Původní cena majetku byla 36.207 Kč, nyní je zůstatková cena po oprávkách 8.214 Kč. Důvodem převodu je rekonstrukce stavby se zachováním současné funkce přístavu a mola s důrazem na vybudování vyhlídky, zajištění maximální bezpečnosti všech návštěvníků a zatraktivnění lokality. Konečná podoba zamýšlené rekonstrukce bude na rozhodnutí Rybářství Třeboň a případně dotčených orgánů, jelikož se výše uvedená stavba nachází na pozemcích v památkově chráněném území. Vlastní termín zahájení a provedení prací bude po zajištění potřebných podkladů začleněn do dlouhodobého plánu oprav společnosti.
Více informacíTřeboň odstartovala v loňském roce revitalizaci sportovní haly. Ve čtvrtek 16. května 2025 měla veřejnost poslední šanci prohlédnout si halu v tehdejším stavu, čehož využilo několik desítek osob. Konal se totiž den otevřených dveří, který zahájil starosta města PaedDr. Jan Váňa. Akce se zúčastnil hejtman Jihočeského kraje MUDr. Martin Kuba, který ocenil rozvoj města ve všech jeho oblastech a přítomné informoval o tom, že Třeboň dostane z Krajského investičního fondu na revitalizaci sportovní haly 10 mil. Kč. Krom vedení města se akce zúčastnil zástupce dědiček autorských práv Ing. arch. Petr Šíma, kolega architekta Konopky, který halu vyprojektoval. Zdůraznil architektonický význam této budovy a kvitoval finální podobu revitalizace, s kterou přítomné seznámil její autor, projektant Ing. Josef Kregl. Ten ve svém výstupu provedl veřejnost všemi chystanými změnami a s vedením města následně odpovídal na otázky přítomných.
Sportovní hala již nebyla v dobrém stavu a tak byla její rekonstrukce více než nutná. „Oprava jakékoliv budovy je vždy problematičtější, náročnější a ekonomicky mnohdy nevýhodná oproti stavbě budovy nové, pro nás ale byla oprava jasnou volbou s ohledem na fakt, že naše sportovní hala je architektonicky cennou stavbou a desítkami let prověřeným kvalitním sportovištěm pro řadu sportů.“ uvedl k tématu starosta města PaedDr. Jan Váňa.
Předmětem akce byla komplexní revitalizace haly, včetně snížení energetické náročnosti. Šlo o provedení stavebních úprav obvodových konstrukcí a zastřešení sportovní haly včetně vstupního objektu. Dále byly provedeny stavební úpravy a revitalizace vnitřních prostor sportovní haly a zázemí suterénu haly. Na jižní a severní straně budovy jsou prosklené hliníkové výplně otvorů realizované v období 2018 – 2019, které zůstaly ponechány.
Město Třeboň získalo souhlas dědiček autorských práv architekta Konopky, který byl autorem haly. Rada města schválila vypsání zadávacího řízení na veřejnou zakázku, v rámci které byl vybrán dodavatel stavebních prací. Zahájení prací se uskutečnilo v červnu 2024. „Na tuto zakázku jsme obdrželi jedenáct nabídek a vybrána byla ta ekonomicky nejvýhodnější.“ doplnil starosta Třeboně.
S revitalizací bylo počítáno i v rozpočtu města Třeboně pro rok 2024, kde bylo alokováno 120 mil. Kč. Radní současně schválili podání žádostí o dotaci, které měly odlehčit městskému rozpočtu. „Zažádali jsme o investiční dotaci v rámci Krajského investičního fondu Jihočeského kraje. Z tohoto fondu lze podpořit významné investiční akce měst a obcí v oblasti investic do veřejné služby, školství, sportu, kultury a společenského života. Město obdrželo od kraje finanční podporu ve výši 10 mil. Kč. Další žádost byla podána na Ministerstvo životního prostředí do Operačního programu Životní prostředí 2021–2027. Odsud získáme dotaci na náklady spojené se snížením energetické náročnosti této budovy. Přesná výše dotace se nyní projednává u poskytovatele. Zároveň město podalo žádost o dotaci od Národní sportovní agentury, kde však neuspělo.
V průběhu veřejné zakázky schválila rada města ukončení pronájmu haly. Město se dohodlo s Tělovýchovnou jednotou Jiskra Třeboň, která má halu v nájmu, že po dobu revitalizace je nejvhodnějším řešením ukončení Smlouvy o nájmu nebytových prostor. Radní projednali uzavření zmíněné dohody a schválili ji. Součástí dohody je i ukončení smluvního vztahu na výpůjčku movitých věcí umístěných ve sportovní hale (židle, stoly, branky, a další vybavení). Pronájem končí na konci května, tudíž halu mohli sportovci používat téměř do posledního dne.
V průběhu září letošního roku byly dokončeny stavební úpravy a komplexní revitalizace Sportovní haly v Třeboni. V rámci této akce byly provedeny stavební práce obvodových konstrukcí a statické části, zateplení a zastřešení sportovní haly, spojovacího krčku včetně vstupního objektu a teras. Na tyto práce plynule navázaly další stavební práce a také revitalizace vnitřních prostor sportovní haly, vstupního objektu a zázemí suterénu. Zhotovitelem stavebních prací byla na základě výsledku výběrového řízení společnost HOCHTIEF CZ a. s., Praha, která zahájila stavební práce začátkem července loňského roku.
Rada města se v průběhu října tohoto roku usnesla, že sportovní hala bude provozována příspěvkovou organizací města Městská sportovní Třeboň. Proto bylo schváleno uzavření dodatku Dohody o provozování sportovišť mezi městem a Městskou sportovní, která byla uzavřena v roce 2018. Dodatkem byly předány nebytové prostory haly do správy Městské sportovní. Budova bude mít svého správce, rezervační systém pro jednotlivé uživatele a oddíly, zajištěn chod bufetu a samozřejmě úklid. Jak se celá revitalizace povedla, se budete moci přesvědčit od soboty 25. října, kdy se uskutečnilo slavnostní znovuotevření haly.
Rada města schválila výsledek výběrového řízení na dodavatele ubytovací části, které se zahájí ještě v tomto roce. Přístavba ubytování je situována v předpolí sportovní haly vpravo od vestibulu. Vzniknout by zde mělo ubytování o kapacitě 47 lůžek.
Na říjnovém zastupitelstvu města byl představen a schválen další záměr rozšíření objektu sportovní haly o tělocvičny. Město má k dispozici projekt přístavby dvou tělocvičen vlevo od vestibulu. Tyto přístavby vytváří symetrický vjem nově dotvořeného celku sportovní haly. Toto řešení bylo v minulosti projednáno a schváleno se zástupci Národního památkového ústavu České Budějovice a dědičkami autorských práv projektanta původní stavby sportovní haly.
Řešení fasád je pro obě novostavby obdobné, jedná se o barevné plechové lamely.
Novostavba přístavby tělocvičen se předpokládá v maximální realizační částce 70 mil Kč vč. DPH. Skutečná cena bude výsledkem veřejné zakázky na výběr zhotovitele přístavby tělocvičen. Objekt přístavby tělocvičen zahrnuje novostavbu dvou tělocvičen umístěných nad sebou. Komunikačně jsou tyto tělocvičny přístupné ve svislém směru vnitřním schodištěm a bezbariérovým výtahem. Pro provoz tělocvičen se přestavuje část dosud předchozími stavebními akcemi nedotčeného prostoru suterénu na šatny uživatelů nových tělocvičen. Tyto šatny budou přístupné ze suterénních chodeb. Jako bezbariérový přístup a obecně samostatný přístup do tělocvičen je podél novostavby objektu realizována šikmá rampa z prostoru asfaltové manipulační plochy od rybníka Svět. V tělocvičnách najde zázemí řada úpolových sportů jako je box, judo a taekwondo. Nezapomeneme ani na stolní tenis. Stejně tak zde najdou zázemí moderní formy cvičení př. pro pilates či jógu.
V příloze naleznete vizualizace areálu haly s rozšířením o ubytovací část a část tělocvičen.

