Veřejností hýbe diskuse vyvolaná nečekaným návrhem poslanců zrušit strážníkům oprávnění měřit rychlost vozidel. V rámci této diskuse samozřejmě zazněly různé názory. Jak už to bývá, k problému se vyjadřuje leckdo, některé názory poslanců či rádoby odborníků jsou z mého pohledu minimálně zarážející, kladu si otázku, o co vlastně ve skutečnosti jde.
Městskou policii v Třeboni řídím 13 let, takže si dobře vzpomínám na dobu, kdy jsme neměli oprávnění měřit rychlost. Často jsem byl žádán našimi občany i členy zastupitelstva o to, abychom něco udělali s "blázny" za volantem. Když jsem odpověděl, že to není v naší kompetenci, občas jsem slyšel "na co že tady jsme". V roce 2006 jsme zákonem dostali oprávnění rychlost měřit a dobře si vzpomínám na tehdejší argumentaci: na silnicích je hrozný stav, lidi se zabíjejí, dopravní policie na problematiku nestačí, mají málo lidí, aut, radarů, proto jsme zareagovali a radar si pořídili. Během dvou let se nám, a za tím si stojím, podařilo to, co se dopravní policii nepovedlo za celá desetiletí - řidiči se aspoň trochu v našem městě začali bát překračovat rychlost, je zde strach z postihu. Přitom rychlost vozidel měříme cca 7 hodin týdně, čili v žádném případě se tato činnost pro nás nestala prioritní. Nikdy jsem nedopustil měření jen pro výdělek a nikdy jsem k tomu ani vedením města nebyl tlačen. Měření provádíme transparentně, žádné skryté z křoví a podobně. Na základě smlouvy jezdíme měřit rychlost i do tří sousedních menších měst, která z toho nemají ani korunu a ještě nám platí za vykonávanou činnost (takže tamním starostům jde jenom o bezpečnost a ne o peníze do obecní kasy).
A najednou, po dvou letech, slyším slova, že řidiče šikanujeme a buzerujeme. Tato slova použil ministr dopravy a jeho tisková mluvčí, stejně se prezentovali dokonce vedoucí činitelé Dopravní policie. Přitom po pár dnech stejné ministerstvo dopravy s pýchou předloží statistiky, v nichž se chlubí počtem řidičů přistižených při překročení rychlosti a následně potrestaných, dopravní policie na naše žádosti o měření rychlosti v Třeboni často reagovala tím, že nemají lidi ani techniku. Na slova o šikaně a buzeraci existuje jasná odpověď: do obecní kasy nedá ani korunu ten, kdo předpisy neporuší. Nevylučuji, že v republice jsou města, jejichž Městské policie měří daleko častěji a na "výdělečných" místech. Pokud ale tyto skutečnosti kritici ví, mají být konkrétní a jednoznačně říct: tam a tam to dělají špatně. A je na samosprávě, aby učinila patřičné kroky.


Vladimír Školka
Vrchní strážník
Městská policie Třeboň

Aktuální informace

Důležité novinky z radnice

Jihočeské letní linky

V sobotu 27. května 2023 vyjedou opět na své pravidelné
trasy jihočeské cyklobusy, díky kterým se cyklisté
i pěší turisté bez aut a dlouhých přejezdů po silnicích dostanou
do nejatraktivnějších míst Jihočeského kraje. Od června
na pěti, o hlavních prázdninách na sedmi speciálně vybraných
autobusových linkách, nasadí dopravce GW BUS a. s.
autobusy s cyklovleky. Kvilda, Lipensko, Novohradské hory,
Třeboňsko, Česká Kanada, Orlík to jsou jen některé z cílových
zastávek CYKLOTRANSu. 

Více na www.jikord.cz/cyklobusy

Jízdní řád nalezdnete zde.

Více informací

ODKALOVÁNÍ VODOVODNÍ SÍTĚ

 
Od 15. května přibližně do 20. června 2023 probíhá v Třeboni a místních částech odkalování vodovodní sítě.
Více informací

Třeboňské ulice Potoční a Školní se letos zrekonstruují

Letošní plán na obnovu ulic v Třeboni obsahoval i projekt oprav ulic Potoční a Školní v místní části Břilice. U ulice Potoční jde o třetí etapu obnovy, ke které se přidala ulice Školní. K tomu byla na začátku roku schválena veřejná zakázka na stavební práce v podlimitním režimu. Byl vybrán administrátor této veřejné zakázky a následně byla zadávací dokumentace zveřejněna. Předmětem zakázky byly stanoveny stavební práce ve zbývajícím úseku ulice Potoční včetně výměny kanalizace a vodovodu spolu s přípojkami,  výměna veřejného osvětlení, kabelové rozvody, zhotovení chodníku, vozovek a parkovacích stání. Plánovaná doba zahájení je v první polovině července tohoto roku a dokončení díla do 120 kalendářních dní ode dne zahájení realizace. Radě města byl na tomto jednání předložen ke schválení výběr zhotovitele, kterým se na základě vyhodnocení výběrové komise stala společnost Lesostavby Třeboň, a.s. s nejvýhodnější nabídkou ve výši 11,4 mil. Kč bez DPH. Rada zároveň schválila uzavření smlouvy s tímto dodavatelem.

Více informací